torsdag 16 juni 2011

Min fina vän

Blev så glad igår för jag fick ett sånt fint mail av min fina vän.
Vi har tyvärr tappat kontakten, vilket jag har dåligt samvete över, men försöker acceptera det o inte lägga någon skuld på mig själv, men det är svårt när jag vet att det är nu den senaste tiden hon bäst behövt mig :( Men jag har försökt göra så gott jag kan efter mina förutsättningar.. hon har stöttat o hjälpt mig mycket när jag mått dåligt o det är jag jättetacksam för!!!

Blev jätteglad för jag hade precis suttit o sagt vem bry sig om vad jag gör en vanlig dag?att jag äter kebabsallad? vem vill läsa när jag stavar som en kratta? särskriver hit o dit osv Kanske är det skrytigt att lägga ut en bild på min mat o min pojkvän o ställen jag får vara på?

Maybe my world looks perfect, but you have it so incorect (haha en låt text jag skrev på högstadiet:))
En dag kanske jag berättar mera om min ångest, min uppväxt med min hjärnskadade far, mina negativa upplevelser från frikyrkan o skräcken att komma till helvetet, om rädslan att göra fel, om jobbigaste månaden i mitt liv i det buddistiska templet, om helt osannolika historier där människor utnyttjar min svaghet o godtroghet o får mig att känna mig som den hemskaste människan på jorden, om hjärntvätten o de förbannade overklighets tankarna, om depressioner o om ångesten o orkeslösheten på insidan o glada Stina på utsidan. Om mitt Halleluja moment o min upprättelse för mig själv. Nu menar inte jag att nån ska tycka synd om mig, för alla har vi ju våra motgångar o jobbigheter i livet.

Jaja just nu mår jag jättebra o är tacksam för allt gott livet för med sig! En dag kanske jag öppnar mig mera men just nu nöjer jag mig med att skiva om min vardag och de små glädje stunderna i livet på Rut med Flera.
Här kommer mailet! tack tack fina du love you <3


hej!
hur mår du? ser ut o må ganska bra tycker jag, måste erkänna att jag läser din blogg nu o då... den e så fin!! aldrig har jag förstått hur folk kan finna intresse i o sitta o läsa om andras vardag men alltså den e så kul! man blir liksom glad av den. o se lilla rut, o alla roliga grejer du verkar göra jämt o fina torp o kalle, o fina maträtter. du verkar ha ett så jäkla bra liv! världens finaste lilla familj o massa fina ställen o vara på. pusselbitarna verkar liksom ha fallit på plats?

jag förstår att man via blogg o bilder inte ser alla delar av ditt liv o vet att du mår dåligt ibland. men för en utomsående ser ditt liv idylliskt ut. o det känns som att du faktiskt mår bättre? e i varje fall VÄLDIGT glädjande o inspirerande att se. det ger hopp....


8 kommentarer:

  1. Stina, Du är en övervinnare!!! Kärleksfull, älskvärd, stark och modig!Trots allt! Hjärtekram mamma

    SvaraRadera
  2. Jag har lärt mig av den bästa!! Min älskade mor<3 utan dig vore jag ingenting:)

    SvaraRadera
  3. , å gosli, we love you all! Nu talar jag för hela familjen ågren silfver. Å

    SvaraRadera
  4. ett jätte fint blogginlägg, blir så glad fina...
    /A...

    SvaraRadera
  5. Underbara människa! Du är inspiration. massa pussar

    SvaraRadera
  6. Tack fina ni!! Massa kärlek<3

    SvaraRadera
  7. Älskade lillstrumpa <3
    /LG

    SvaraRadera